ENG | SRB

Konferencija "BEZBEDNOST DRUMSKOG SAOBRAĆAJA - PUMA 2018"


Poštovane koleginice i kolege,

Pozivamo vas da uzmete učešća u radu X jubilarne naučne konferencije „BEZBEDNOST DRUMSKOG SAOBRAĆAJA - PUMA 2018“.
Konferencija će biti održana 08. i 09. novembra 2018. godine u Beogradu, u zgradi Privredne komore Srbije, Terazije 23.

Na otvaranju skupa pozvani su da govore:

Prof. dr ZORANA MIHAJLOVIĆ,
potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vlade Srbije

ZORAN DROBNJAK,
generalni direktor JP “Putevi Srbije” zaslužnog za upravljanje državnim putevima I i II reda

VEN VANG,
direktor kompanije Shandong Linglong koja je zaslužna za investiciju od milijardu evra za izgradnju fabrike guma u Zrenjaninu

Dr ĐORĐE DINIĆ,
direktor kompanije Bechtel koja je zaslužna za realizaciju projekata autoputa Moravski koridor i autoputa Zagreb-Split

NADA STANOJEVIĆ,
direktor Instituta iipp koji je zaslužan za realizaciju Idejnog projekta Žeželjevog mosta, Master plana saobraćaja za Srbiju i implementaciju ISO 39001 u JP “Puteve Srbije”

MILUTIN IGNJATOVIĆ,
generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP koji predstavlja jednu od najvećih i najznačajnijih istraživačko-projektantskih i inženjering kompanija u Republici Srbiji

Prof. dr NEBOJŠA BOJOVIĆ,
dekan Saobraćajnog fakulteta koji već godinama neguje sveobuhvatne programe obrazovanja stručnjaka iz oblasti saobraćaja, transporta, komunikacija i logistike

Teme koje će se obrađivati:
- Sistem menadžmenta bezbednosti drumskog saobraćaja (iso 39001)
- PneUMAtici - PUMA 2018: uticaj pneumatika na bezbednost saobraćaja na putevima; analiza uticaja pneumatika u sudarima; stanje na tržištu pneumatika u svetu; i u Srbiji; novi materijali za izradu pneumatika.
Skup je otvoren i za sve druge teme vezane za bezbednost saobraćaja, proizvodnju, eksploataciju, homologaciju, izbor/prodaju, korišćenje, održavanje i reciklažu pneumatika za putnička i komercijalna vozila.

SVRHA OVE KONFERENCIJE JE DA OKUPI SVE PREDSTAVNIKE KOMPANIJA ZA PROJEKTOVANJE, IZGRADNJU PUTEVA I PUTNIH KOMPANIJA SA CILJEM PREDSTAVLJANJA PLANIRANIH INOVACIJA U OBLASTI DRUMSKOG SAOBRAĆAJA I SAOBRAĆAJNE INFRASTRUKTURE


Konferenciju organizuju:
Institut za istraživanja i projektovanja u privredi i
Privredna komora Srbije.

Pozivamo vas da nas kontaktirate putem elektronske pošte: gradimirdanon@gmail.com.
Predstavljanje rada na X jubilarnoj naučnoj konferenciji „BEZBEDNOST DRUMSKOG SAOBRAĆAJA“ je takođe odličan način da vaš rad objavite u posebnom broju našeg partnerskog časopisa „JAES“.

Registrujte se za konferenciju i ne propustite nove informacije o „BEZBEDNOST DRUMSKOG SAOBRAĆAJA".
Prof. Dr Gradimir Danon, predsedavajući Konferencije
Organizacioni komitet konferencije „BEZBEDNOST DRUMSKOG SAOBRAĆAJA“
08. novembar -– 09. novembar 2018. godine

U 2012. godini, međunarodna organizacija za standardizaciju je razvila novi standard - ISO 39001:2012, čiji zahtevi obezbeđuju implementaciju sistema upravljanja bezbednošću drumskog saobraćaja u organizacije. Ovaj međunarodni standard predstavlja alat koji pomaže organizacijama da smanje, a na kraju eliminišu incidencu i rizik od smrti i ozbiljnih povreda u saobraćajnim udesima.

Ovaj fokus može da dovede do isplativije upotrebe sistema drumskog saobraćaja. Standard ISO 39001:2012 je primenjiv na sve vrste organizacija, naročito na organizacije koje u većoj meri dolaze u dodir sa sistemom drumskog saobraćaja, kao što su transportne kompanije i kompanije za projektovanje, izgradnju i održavanje puteva.

2019. GODINE, JAVNO PREDUZEĆE “PUTEVI SRBIJE” ĆE BITI PRVA KOMPANIJA OVOG TIPA U EVROPI
SA USPOSTAVLJANIM ISO 39001

JAVNO PREDUZEĆE “PUTEVI SRBIJE” (JPPS), vodeće preduzeće za razvoj i upravljanje javnim putevima kategorije I i II u Republici Srbiji, je pokrenulo projekat: PUTEVI SRBIJE – PODIZANJE KAPACITETA UPRAVLJANJA BEZBEDNOŠĆU SAOBRAĆAJA (ISO 39001).

Realizacija ovog projekta se sprovodi u saradnji sa međunarodnim i lokalnim stručnjacima iz jedne od vodećih italijanskih inženjerskih konsultantskih kuća - IRD inženjeringa, kao i iz jedne od vodećih srpskih inženjerskih konsultantskih kuća - IIPP Instituta za istraživanja i projektovanja u privredi. Glavni cilj ovog projekta je da pomogne JPPS-u u pripremi i sertifikaciji sistema upravljanja bezbednošću drumskog saobraćaja u skladu sa zahtevima ISO 39001, da pruže pomoć preduzeću tokom procesa sertifikacije i razvoja lokalne ekspertize kako bi pomogao drugim srpskim organizacijama u budućnosti, posebno putnim kompanijama, građevinskim firmama itd.

JEDAN KORAK NAPRED KA SMANJENJU BROJA SAOBRAĆAJNIH NESREĆA, SMRTNIH SLUČAJEVA I POVREDA JE IMPLEMENTACIJA MEĐUNARODNOG STANDARDA - ISO 39001: 2012!

Gume punjene vazduhom (pneumatici) namenjene automobilima počele su da se proizvode od 1895. godine. Veoma brzo su zamenile točkove sa čvrstom gumom, koje su bile izvor neudobnosti za putnike i oštećenja za konstrukciju vozila. Pneumatici obezbeđuju bolje prijanjanje na podlogu i absorbuju deo kinetičke energije vozila. Svaka od kontrolnih funkcija (upravljanje, kočenje i ubrzavanje) koje pokreću vozač i/ili aktivni sigurnosni sistemi (protivblokirajući kočni sistem ABS, elektronska kontrola stabilnosti ESC, TCS kontrola vuče) na kraju se prenose na pneumatike, koji su jedini delovi vozila koji su u stalnom kontaktu sa kolovozom. To pneumatike čini ključnom komponentom za bezbednost vozila. Interakcija u kontaktu zavisi i od stanja kolovoza (hrapavost, oštećenja...), vremenskih uslova (kiša, blato, sneg, led...) i temperature okoline.

Možda na prvi pogled nije očigledno, ali odabir pneumatika za vaš automobil ima velike sličnosti sa izborom cipela za izlazak iz kuće. Na raspolaganju nam stoje letnje cipele koji su moderne, lagane i ostavljaju utisak; cipele za jesen koji moraju biti čvrste, pogodne za kišu i kretanje po barama, a da nam se noge ne pokvase; i imamo zimske cipele koje trebaju da su tople i da su bezbedne za kretanje po ledu i snegu. Cipele biramo na osnovu izgleda, udobnosti i možda najvažnije, na osnovu iskustva, kako i koliko odgovaraju uslovima koji nas čekaju kada izađemo na ulicu.

Slična logika važi i kod izbora pneumatika. Osnovni zadatak pneumatika, kada govorimo o bezbednosti saobraćaja, je osiguranje dovoljnog prijanjanja guma na putu u različitim uslovima kretanja. Bezbednost vozača, putnika, zajedno sa bezbednošću drugih korisnika puta, bi mogla direktno zavisiti i od vrste i stanja pneumatika na vozilu.Za bezbednu vožnju pneumatici moraju biti: kvalitetno izrađeni (homologacija), pravilno odabrani (vrsta i dimenzije), propisno napumpani, bez oštećenja i da su sa dovoljnom dubinom dezena protektora.

Kvalitet guma i inovacije igraju značajnu ulogu u bezbednosti vozila. Dizajnirajući pneumatike konstruktori se trude da one zadržavaju visok standard performansi do zakonske granice upotrebe. „Pravi pneumatik“ u kombinaciji sa odgovornim ponašanjem vozača, koje je u skladu sa uslovima puta, značajno povećavaju bezbednost vožnje. Tu su od velike pomoći nove tehnologije i materijali korišćeni pri proizvodnji pneumatika. Dizajn pneumatika koji dobro funkcioniše pod svim uslovima ne postoji. Ovo je naročito važi za zimu kada hladno vreme znači teže uslove za vožnju i povećan rizik od saobraćajne nezgode. U takvim slučajevima pomaže korišćenje zimskih pneumatika, koji su posebno dizajnirani da obezbede optimalne performanse u različitim vremenskim uslovima tokom zime. Tehnologija zimske gume poboljšava sigurnost i pokretljivost na snegu i ledu i omogućava bolji rad u hladnim vremenskim uslovima kada temperatura pada ispod 7°C.

Dobra vest za sve korisnike puteva su i RunFlat pneumatici. Vozači se više ne moraju plašiti da će ostati na nekoj nepoznatoj lokaciji na putu zbog izduvanog pneumatika. Automobil sa probušenim RunFlat pneumatikom može nastaviti vožnju još najmanje 80 km i to brzinom od 80 km/h do prve pumpne stanice ili servisa. RunFlat pneumatici takođe značajno doprinose i bezbednosti na putevima. Doživljavanje udara tokom vožnje, zbog naglog pražnjenja pneumatika, može biti veoma opasno za vozilo i ostale učesnike u saobraćaju. To je situacija u kojoj se vozač mora boriti da održi kontrolu nad automobilom, pogotovo ako je na autoputu i putuje sa velikom brzinom. U takvim prilikama rizikuje da povredi sebe i svoje putnike, a takođe i ugroze bezbednost drugih korisnika puta. U nekim situacijama vozači vozila opremljenih RunFlat pneumaticima nisu ni svesni da je neki od pneumatika ostao bez vazduha pod pritiskom. U tim situacijama pomaže uređaj za nadzor pritiska vazuha u pneumaticima (TPMS). Potencijal TPMS-a za bezbednu vožnju i veću efikasnost potrošnje goriva je prepoznat od strane zakonodavca EU za putnička vozila: prema tome, TPMS je obavezan, od novembra 2014. godine, za sve nove automobile prodate u EU.

Bezbednost saobraćaja na putevima je zajednička odgovornost svih učesnika. Vlast, automobilska industrija, graditelji i upravljači infrastrukture i vozači moraju zajednički raditi na rešavanju izazova koje predstavlja neograničena mobilnost. Međutim, uloga vozača je tu ključna. Najnaprednije tehnologije ne mogu pružiti zaštitu ako se ne koriste ili se ne koriste pravilno. Jednostavna činjenica je da vozači moraju da preuzmu odgovornost za održavanje pneumatika. Tu se najpre misli na izbor pneumatika u skladu sa vremenskim uslovima i godišnjim dobom. Takođe, to uključuje i redovne provere kako bi se obezbedio optimalan pritisak vazuha u pneumaticima i dubinu dezena protektora.


Naše reference


PROJECTLAND D.O.O., Bulevar despota Stefana 95, 11000 Beograd,
+381 62 8920086, office@projectland.rs